2018-02-05 08:30Press releases

Wrapp först i världen med automagisk återbäring på dina köp

Wrapp släpper en ny produkt som ger tillbaka pengar på dina köp utan att du behöver göra mer än att ladda ner en app och registrera ditt bankkort.

Wrapp’s nya strategi placerar bolaget i en egen position på marknaden; optimering av människors köp-transaktioner. Målsättningen är att göra transaktionerna intelligentare. Den nya produkten är först i världen i sitt slag, och sätter konsumenten i förarsätet. I andra länder är det oftast kreditkorts-spelare, banker eller handlare som driver återbäring eller lojalitetsskapande tjänster.

Vad är nya Wrapp och hur funkar det? Ladda ned Wrapp från Apple Appstore eller Google Play och koppla bankkortet med mobilt bankID. Klart! Nu kan man börjar dela sin transaktionsdata. Om man nu inte vill interagera alls i appen så går det bra. Pengarna kommer ändå komma in på kontot som återbäring på det man köper. Erbjudanden och återbäring från butiker och restauranger anpassas kontinuerligt efter individens köpmönster.

Andra aktörer på marknaden kräver mer tid och handlingskraft av konsumenten. Ofta marknadsförs erbjudanden som man inte är intresserad av, och själva återbäringen sker via poängsystem eller andra komplicerade program. Med Wrapp sker detta istället helt automagiskt och pengar sätts tillbaka direkt på kontot utan att man ens behöver ha sett erbjudandet i appen.

“GDPR och PSD2 är lagförändringar som ritar om kartan för datadelning. Det innebär att ingen längre har monopol på transaktionsdata, samt att konsumenten har makten att själv bestämma. Detta har varit grunden för vår nya strategi. Transaktionsdata är betydligt mer träffsäkert än sök och social kontext. Men kunden förtjänar att få något tillbaka. Tiden är förbi där kunder bara delar data utan att få något för det.” - Säger Wrapp’s VD & grundare Aage Reerslev

Med insikten om att människor inte längre accepterar spam, retargeting, irrelevanta erbjudanden eller tidskrävande lojalitetskort, utvecklade Wrapp sin nya strategi. Nu vill bolaget skapa en ny konsumtions-standard. Man går ut på bredd mot banker och handlare som nu bjuds in att deltaga. Visionen är att konsumenten skall kunna kräva av såväl bank som handlare att man arbetar med tydlig återbäring på köp.

Wrapp har idag 275 000 registrerade användare, och har redan en stor mängd handlare med sig. Hittills har sex banker anammat den nya standarden; däribland Nordea, Länsförsäkringar och Danske Bank. Detta motsvarar en potential i Norden på 8 miljoner användare.

“Egentligen är vi förvånade att inte alla banker hänger på. Alla borde ju ha rätt till återbäring. Det är ju cash tillbaka utan någon ansträngning. Vi uppskattar att en privatperson kommer kunna få några hundralappar tillbaka varje månad om hens bank går med i Wrapp.” - Säger Wrapp’s VD & grundare Aage Reerslev

www.wrapp.com

Press-kit: http://press.wrapp.com/

About Wrapp

Wrapp är den nya standarden för lönsamma köp och kundlojalitet. Slutet på en era med irrelevant reklam och föråldrade medlemskap. Med tillgång till användarnas bankkort lär sig systemet deras riktiga köpbeteenden. Det betyder att varumärken kan nå enbart människor som faktiskt är intresserade av att köpa vad de säljer, och belöna deras köp med något de verkligen vill ha: kontanta återbetalningar, rakt in på kontot. Målet är att sätta köpkraft i händerna på konsumenter och meningsfull marknadsföring i händerna på varumärken. Wrapp är en app och ett privatägt företag. Appen finns på App Store och Google Play, och företagets huvudkontor finns i Stockholm, Sverige. Företaget grundades 2011 av Hjalmar Winbladh och Aage Reerslev. Deras ambition var att förbättra relationerna mellan varumärken och konsumenter. Det strävar de efter än idag.

Aage Reerslev
VD & Grundare